Latvijas Akvāristu klubs - Krievija - akvāriju lielvalsts - Kluba pasākumi - Ziņas

Izvērstā meklēšana

Kluba pasākumi : Krievija - akvāriju lielvalsts
Iesūtījis Vikks Datums 20.12.2007 0:20:00 (6793 lasīts)

Krievija - akvāriju lielvalsts

Jau sen bija doma doties uz šo nesaprotamo lielvalsti, bet visu laiku bija dažādi iemesli lai braucienu atliktu, bet saņēmuši uzaicinājumu ar Hariju nolēmām atlikt vai izdarīt visus uz to brīdi esošos darbus un braukt.

Lai saņemtu vīzu mums bija jādodas uz Krievijas Konsulātu. Aizejam 26. novembrī ap plkst. 11.30 uz Konsulātu un no apsardzes mēģinām uzzināt ko vairāk par vīzu saņemšanu. Viņš bez emocijām jautā vai pieteikuma anketu esam aizpildījuši, mēs abi vienā balsī nē. Viņš iedod divas anketas un pamāca, lai nākam ap 15, jo cilvēku daudz un līdz pusdienas pārtraukumam vienalga nepaspēsim. Mēs abi iesēžamies autiņā aizpildām anketas un tā kā laika vēl diezgan, tad nolemjam aizbraukt pusdienās. Vēl pirms 15 esam atpakaļ pie konsulāta, apsargs laukā stāv un smēķē, mēs viņam rādām anketas, bet viņš saka, lai nākot rīt, jo tagad notiks vien pasu izsniegšana. Tā veselu dienu zaudējām, bet guvām priekšstatu par valsti, uz kuru grasāmies doties. Nākamā vizīte uz konsulātu notiek 28. novembrī, no rīta pie konsulāta esam jau pirms 9 no rīta, tā teikt ieņemam rindu, konsulāta vēršanās brīdī sapulcējas jau cilvēku 20. Pirms mums sievietei atmet bērnu sporta grupas dokumentus, jo pieņēmējai nav laika noformēt visus nepieciešamos papīrus. Nākamie esam mēs ar Hariju. Pirmos kundze paņem manus papīrus un pie sevis noburkšķ vai tiešām nevar ielīmēt foto norādītajā laukumiņā, plēš nost bildi, ņem līmi un noziež ne vien manu foto, bet arī savas rokas, seju un kleitu. Kamēr viņa meklē salveti noslaucīt rokas, iestarpinu, ka mēs esam uzaicinātie. Viņa aiziet pēc mūsu uzaicinājumiem. Skatos arī Harija bildīte pielīmēta tāpat , bet atgriežoties, viņas sejas izteiksme mainījusies, tonis kļuvis mierīgāks un to, ka Harija bildīte ir pielīmēta tāpat kā manējā vairs neievēro, jo uzaicinājums ir no Latvijas vēstniecības Krievijā un kundze pēc sava darba veikšanas, palūdz mums uzgaidīt dažas minūtes, lai mēs saņemtu pases jau ar vīzām. Patīkami, vai ne? Stāvām stūrītī un skatāmies, kā ļaudis pilda anketas, ievērojām, ka apsargs savā kabinetā spēlē kārtis. Pēc brīža iznāk un skaļi paziņo, ka anketas ir jāaizpilda precīzi, jāatbild uz visiem jautājumiem, lai nenāktos pārrakstīt, to pateicis vīrs mierīgi dodas uz savu darba vietu spēlēt kārtis. Pēc apmēram pusstundas mūs izsauc darbiniece un atgriež pases ar vīzām. Varam gatavoties doties ceļā. Laikam lieki piebilst, ka katrs no rindā stāvošajiem nebija aizpildījis kartītes darbiniecei pa prātam... .
Izbraucām 6. decembrī, ceļu pavadām snauduļojot, bet no rīta esam lielpilsētā Maskavā. Iebraucām ātrāk, tāpēc uzzvanu draugam Edgaram, lai brauc mums pakaļ. Pēc apmēram 20 minūtēm Edgars jau klāt un dodamies uz vēstniecību. Iebraucam Latvijas vēstniecībā, Edgars iepazīstina mūs ar saviem kolēģiem un uzved augšā uz mūsu istabiņu, dod mums 20 minūtes laika, lai mēs varētu izkravāt mantas, iedzert tasīti kafijas un sākas ekskursija pa Maskavu. Uzreiz jāsaka, ka ekskursija bija interesanta, tur ir ko redzēt, bet ne visur drīkst fotografēt un filmēt. Iegriezāmies jūras akvāriju paradīzē “Morskoi akvarium”. Interesants šķiet fakts, ka tas ir veikals – izstāde. Par ieeju jāmaksā 50 RUB, apmēram 1 Ls. Iespējams pilnīgi visu pasūtīt jūras akvārijiem, daudzas lietas ir arī uz vietas, bet... jūras akvāriji vēl nav mūsu stiprā puse. Tāpēc pirkumi un pasūtīšana izpaliek. Iegādājām tik dažus žurnālus un krekliņus. Iespaidi par redzēto ir lieli. Nemanot jau pienācis vakars un dodamies uz vēstniecību. Lai gan Edgaram naktī jādežūrē, viņš mūs vēlas savaņģot uz nakts pastaigu pa Maskavas ielām. Esot viesnīcas numurā vēl pārdomājam piedāvājumu, bet nogurums tomēr ir lielāks un pēc stundas esam jau viesnīcas gultās.
Nākamajā dienā dodamies uz slaveno Maskavas tirgu „Птичий рынок” (Putnu tirgus). Jāsaka, ka esmu bijis arī Sanktpēterburgas Putnu tirgū, bet Maskavas putnu tirgus mani vienkārši pārsteidza ar saviem izmēriem un piedāvājuma klāstu. Tur var nopirkt pilnīgi visu (izņemot adatu vārstus priekš CO2  ) gan akvārijiem, gan arī suņiem, kaķiem un citām dzīvām radībiņām. Harijs Rīgā bija sagatavojis sarakstu ar viņam nepieciešamiem augiem Anubias hastifolia, A.lanceolata, Aponogeton capuroni un A.henkelianus, Cabomba furcata vai C.palaeformis, Eusteralis stellata, Mayaca fluviatilis, Rotalla Wallichii abas krāsa, ) un 80 % no vēlamajiem nopirka. Paņēma arī interesantas krevetes kādas Latvijā nav redzētas (sanāca kontrabanda). Staigājot pa tirgu Edgars uzdeva vairākus jautājumus saistītus ar akvārijiem un to iemītniekiem, līdz pie viena tirgoņa, kas pārdeva zelta zivtiņas, dažādas krevetes un gailīšus Edgars iegādājas savu pirmo zivtiņu, ko mums būšot jāved uz Latviju. Viņš esot iedomājies to turēt lielā, apaļā glāzē. Te neliela lekcija un Edgars jau ir ar mieru iegādāties akvāriju līdz 10 litriem. Neliela lekcija par tehniku un Edgars jau piekrīt 50 litrīgam akvārijam, vēl viena un tiek iegādāts 100 litrīgs. Izvēle krita uz Krievijā veidoto akvāriju. Mēs braucot atpakaļ uz vēstniecību mierinājām Edgaru par pareizo izvēli un ka palīdzēsim gan ar tehnikas iegādi, gan ar akvārija palaišanu un sākumā arī to kopšanu. Vēl pastaigājuši pa Putnu tirgu, redzējām, ka iespējams nopirkt šķirnes gupijas, ļoti plašā izvēlē ir cihlīdas un dažādas zelta zivtiņas, ir cilvēki, kas vienkāršās burciņās tirgo šķēpnesējus un dažādus augus. Protams, šie cilvēki nekādu lielo peļņu negūst, bet ja jau ir pārdevējs, tad noteikti ir arī pircējs. Daudzās vietās tirgo dažādus ķīniešu brīnumus, kas it kā noder akvārija dekorēšanai, par gaumi jau nestrīdas, bet savā akvārijā gan tos monstrus neliktu. Vispār jau nekādi lielie tehnikas šedevri tur nebija. Visplašāk pārstāvētā ir ķīnas un poļu produkcija. Kvalitatīvas mantas samērā maz, un ja ir, tad attiecīgi arī maksā. Tā nemanot jau pienāca pēcpusdiena, izklīst sāka gan pircēji, gan pārdevēji, arī mēs devāmies uz mašīnu, lai brauktu uz vēstniecību. Vakariņas bija paredzētas gruzīnu krogā. Vakariņās mums pievienojas vēl vairāki vēstniecības darbinieki, nu jau esam 7 cilvēki, kas vēlas nobaudīt gruzīnu virtuvi. Šim krogam izrādās ir liela piekrišana, jo vietas uz reizes neatrodas, bet pēc pusstundas oficiante jau pieņem no mums pasūtījumu. Pie galda paklīst runas, ka vajadzētu iekurināt pirti. Ieēduši gruzīnu ēdienus un padzēruši īstu tarhunu (gruzīnu limonāde) dodamies uz vēstniecību. Edgars ar kolēģi dodas sildīt pirti. Pēc stundas mums jābūt viesnīcas vestibilā, vēl mirklis un esam pirtī. Kas vēl vairāk vajadzīgs, kā pasildīt savus kaulus. Pēc pirts saņemam piedāvājumu doties naksnīgajās Maskavas ielās, bet jāatsakās, jo atkal nogurums ir lielāks nekā mūsu spējas. Tagad jau esot Latvijā domāju, ka vajadzēja tomēr atrast spēkus un izmest nelielu riņķīti pa Maskavas naksnīgajām ielām. Bet ko nu vairs?
Un nemanot jau pienākusi pēdējā diena, jau 8 no rīta mums jābūt ierindā un jābrauc uz kādu no Maskavas lielveikaliem. Pēc apmēram 40 minūtēm esam sasnieguši mērķi. Veikals liels, pilns ar dažādām precēm un cilvēkiem, jau 9 no rīta darbojas visas 90 (!!!) kases. Nopirkuši nepieciešamās lietas dodamies atpakaļ uz vēstniecību, jo priekšā vēl viena ekskursija. Dodamies uz Sarkano laukumu, apskatīt mūsu “opapu” (Ļeņinu). Pie ieejas mums jānodod foto un video aparatūra, konfiscēts tiek arī mobilais telefons. Apstaigājuši Kremļa sienu, kur ir piemiņas plāksnes dažādiem PSRS vadoņiem redzamas arī novadnieku plāksnītes. Esam pie mauzoleja, ieeju apsargā 8 miliči, arī pašu “opapu” no abām pusēm apsargā vairāki milicijas darbinieku. Redzētais mani nebūt neizbrīna, guļ zem stikla kolbas neliela auguma vīriņš, kas ir sastrādājis tik daudz ziepes, ka pēc savas nāves pat vairākus gadu desmitus netiek guldīts zemes klēpī. Interesanti, vismaz man bija atgriezties atpakaļ PSRS.
Nākamais mērķis ir ielūkoties veikalā Papa Karlo. Pirms tam par šo veikalu biju lasījis žurnālā Aqua animals, ka tas ir viens no labākajiem zooveikaliem plašajā Krievzemē. Rakstā foto tiešām iespaidīgas, bet reāli dzīvē tā nav, vismaz akvāriju nodaļā neko ievērības cienīgu neredzam. Redzējām dažādus dzīvniekus, kas Latvijas veikalos nav manīti, diezgan liela dzīvnieku aptieka, bet mani tā maigi sakot neinteresē, jo man nav nedz sunīša, nedz kaķīša.
Nu jau laiks doties atpakaļ uz vēstniecību, lai paēstu pusdienas un sakravātu mantas atpakaļceļam, jo pēc pāris stundām brauksim pa grubuļainu šoseju atpakaļ uz Dzimteni.
Domāju, ka nevienu dzīvnieku turētāju vienaldzīgu nevar atstāt Putnu tirgus un lielie korķi pilsētas ielās, kuras starp citu vietējie uztver bez nekādām emocijām par normālu ikdienas, to starp arī brīvdienu sastāvdaļu. Katrā ziņā mums ar Hariju patika un bija interesanti.
Nobeigumā abi ar Hariju vēlamies izteikt pateicību Latvijas vēstniecībai Krievijā un jo īpaši Edgaram.

Krievija vienmēr ar mums

Lielajā zemē picu ved ar hammeru un žiguļiem

Ļoti daudzās vietās ir šādas būdiņas un uzraksts “atvieglojumu nav”

Šeit pēc Staļina nāves gribēja uzcelt pieminekli Staļinam, bet... uzcēla ļoti skaistu un ievērības cienīgu baznīcu

Netālu no baznīcas divi “rabarberi”

Harijs pie mūžīgās uguns

Liels piemineklis maršalam Žukovam (pie Sarkanā laukuma)

“Opapa” dubultnieks nokaunējies

Brežņeva, un “opapa” dubultnieki meklē tūristus, lai fotogrāfs tos nobildētu

“Opapa” māja

Turpat ari liela egle

Esam iebraukuši Putnu tirgus placī

Edgars pēc minūtes nopirks savu pirmo zivi

Vēl neliela konsultācija un... zivs jau pārceļo uz mūsu aukstumsomu

Dažādas krāsas papagaiļi (Putnu tirgū tādu ir daudz)

Pie viena tirgotāja iespējams iegādāties plašu zivju klāstu

Šādās vannās tirgo augus

Gurami, barbes un noslēpies tantuks

Pārdod pat liela izmēra zivis

Pie gruzīnu krodziņa

Bez mītiņiem nu nekādi

Kas te vēl nebūs? Mani bildēt nedrīkst!

Laimīgais akvārija īpašnieks

Harijs grasās maksāt par augiem, kas Latvijā nav..

Plašā izvēlē arī šādas preces

Printer Friendly Page Sūtīt šo tekstu draugam Uztaisīt PDF failu no raksta
Komentāru īpašnieks ir rakstītājs. Mēs neesam atbildīgi par šo komentāru.